Tervetuloa matkailublogiini
!

Tarkoituksenani on kirjoitella tänne erilaisia matkasuunnitelmia ja tietysti päiväkirjamerkintöjä itse reissunpäältä.

Tavoitteenani ei ole kirjoittaa erityisen hienoin sanakääntein. Kunhan sepustelen perusjuttuja sen kummempia runoilematta! Kirjoituksia yritän elävöittää myös mahdollisimman paljon kuvilla, koska matkakuvat ovat itselleni jonkinmoinen pakkomielle ja ainakin itse tykkään katsella kuvia melkein enemmän kuin lukea kirjoituksia :) Makunsa toki kullakin!

Blogin sisältö-sivulta voit nopsasti katsoa, mitä kaikkea täältä blogista jo löytyy :) Voit myös hypätä suoraan tietyn reissun blogijuttuihin klikkaamalla reissun nimeä tai käyttämällä tunnisteita.

maanantai 8. kesäkuuta 2009

Aurinkoa, aurinkoa! Ja kävelyä!

Dodii, johan saatiin nauttia aurinkoisesta päivästä! Heräiltiin klo 9 aikoihin, syötiin aamupalaa ja lähdettiin melko pian etsiskelemään auringonotto- ja uimapaikkaa. Käppäiltiin merenrantaa pitkin (toiseen suuntaan kuin eilen) ja katseltiin kauniita maisemia. Kalliorantaa kalliorannan perään! Kauan käveltiin, mutta lopulta löydettiin mukavan oloinen paikka (lähellä Uvala Tatinja-rantaa), missä saatiin olla aivan rauhassa ja keskenämme. Uiskenneltiin ja otettiin aurinkoa, siinäpä se :) Eikä pilvenhattaraakaan taivaalla!

Asunnolla pikaisesti käytyämme, lähdettiin taas liikkeelle ja suuntasimme klo 14 lounaalle Mali Raj-ravintolaan. Erinomaiset sapuskat: kanaa ranskalaisilla ja pihviä perunalla, sipulilla yms.
Ruokailun jälkeen lähdimme kävelemään Trogirin kaupunkiin, jossa kiertelimme useamman tunnin verran vanhan kaupungin puolta, sokkeloisia kujia, ja hiukan uuttakin. Trogir on sokkeloinen, jykevä, suosittu turistikohde, paikoitellen hiukan ränsistynyt ja siksi myös viehättävä vanha kaupunki, jossa kyllä saa useamman tunnin vierähtämään jos rauhassa katselee ja kiertelee. Ehkä hiukan välissä ruokaa tai hyvää jäätelöä!

Näkymiä katseltiin myös Kamerlongan linnoitukselta (15kn ~ 2€).

Trogirista kävelimme takaisin Okrug Gornjiin (4km?) ja matkanvarrella pulahdin vielä uimaan OG:n Cobacabana-rannalla. Pitkä ranta useine rantabaareineen. Kaupan kautta asunnolle, suihkuun ja partsille istuskelemaan: korttipeliä, hiukkasen juomaakin...

Rankka päivä, paljon kävelyä! Kohta siis varmaan tulee uni nopeasti...